Hrvatice otkrivaju – kako i zašto brinu za vanjski izgled

Rezultati istraživanja nedvosmisleno pokazuju kako je ženama u Hrvatskoj vlastiti, ali i tuđi izgled visoko na listi prioriteta

Prikaz rezultata istraživanja: Ozren Podnar, prof.

Pod nazivom “Hrvatice otkrivaju kako i zašto brinu za vanjski izgled”, provedeno je opsežno istraživanje koje je razotkrilo navike i stavove hrvatskih žena vezane uz tjelesni izgled, uljepšavanje i njegu pojedinih dijelova tijela, osobito kože, kose i noktiju.

Istraživanje je provela agencija GfK – centar za istraživanje tržišta između 5. i 14. listopada 2008., metodom telefonskog intervjua, uz pomoć računala (CATI) na slučajnom uzorku od 500 žena, u dobi od 25 do 50 godina. Rezultate istraživanja na konferenciji za novinare predstavile su dr. sc. Ivana Nola, dr. med., spec. dermatovenerologinja, i televizijska voditeljica Iva Šulentić, u javnosti poznata kao zaštitno lice Merz Spezial kampanje “Istinska ljepota dolazi iznutra!”

Izgled visoko na ljestvici

Rezultati istraživanja potvrdili su da je ženama u toj dobnoj skupini tjelesni izgled iznimno visoko na ljestvici životnih prioriteta, a da na uljepšavanje i održavanje lijepog izgleda troše najviše novca, ako se isključe primarne potrebe kućanstva i obitelji.

Odgovori sudionica ankete uvelike su u skladu s percepcijom izgleda kao bitnog sredstva za postizanje uspjeha na različitim životnim područjima, uključujući posao, ljubav i društvene odnose. Mnoge ispitanice smatraju da im je društvena obveza izgledati njegovano i dotjerano.
Polovica anketiranih žena izjavilo je da izgleda iznadprosječno, a čak 35 posto njih smatra kako nema nikakvih problema vezanih uz izgled – nesumnjivo zahvaljujući svakodnevnoj njezi koju posvećuju svojoj vanjštini. No, najčešće spomenuti problemi odnosili su se na kožu, kosu i nokte.

Kao najvažniji aspekti ljepote istaknuti su zdravlje i higijena, a slijede dobro raspoloženje i unutarnje vrijednosti. Najvažnijim načinima postizanja i održavanja lijepog izgleda ispitanice smatraju higijenu, zdravu prehranu, kretanje te posjete frizeru i kozmetičaru.

Ljepota je glavni adut

Prosječni troškovi za higijenu i njegu iznose malo više od 1000 kuna mjesečno, od čega se polovica odnosi na njegu kose.
Upitane na što bi potrošile mogući poklon bon od 300 kuna, trećina žena odgovorila je da bi kupile nešto za obitelj ili kuću, a dvije trećine njih ugodile bi sebi. Od te dvije trećine, čak 92 posto njih novac bi potrošile na uljepšavanje.

Univerzalna važnost izgleda ogleda se u odgovorima na pitanja o vlastitom izgledu te o vanjštini partnera, prijatelja i članova obitelji. Čak 76 posto anketiranih žena izjavilo je, naime, da im je osobni izgled važan, naspram samo devet posto njih koje tvrde da svom izgledu ne pridaju veliku pozornost.
Približno jednako žene su stroge prema partneru: 71 posto ih je priznalo da im je važan partnerov izgled, a samo osam posto taj aspekt zanemaruje. Sudionice ankete malo su popustljivije prema prijateljima i članovima obitelji, no i ovdje premoćna većina od 61 posto navodi da im je važan izgled tih osoba u njihovu životu, dok ih samo 11 posto tolerira estetske manjkavosti.

Motivaciju za lijep vlastiti izgled nije bilo teško pronaći: 81 posto žena želi izgledati dobro da bi bile privlačne partneru, 80 posto da bi ih društvo bolje prihvatilo, a 76 posto osjeća da je privlačan izgled važan za opći životni uspjeh.

Na zdravlje je kao ključnu komponentu ljepote ukazalo 66 posto ispitanica, a za vrlo bliski faktor održavanja higijene opredijelilo se 17 posto upitanih žena. Da dobro raspoloženje zrači prema van, svjesno je samo četiri posto žena, dok je 10 posto kao glavni aspekt navelo unutarnje kvalitete.

Velika je raznolikost odgovora zabilježena kod pitanja o načinu na koji žene nastoje postići cilj trajno lijepog izgleda. Održavanje higijene odnijelo je relativno najveći postotak – 20, dok je 10 posto anketiranih navelo da im je tjelesna aktivnost prvorazredna metoda ostvarivanje ugodne vanjštine. Prehrana, što uključuje uzimanje vitamina i minerala, je sredstvo izbora za 14 posto ispitanica, a aktivni tretmani uljepšavanja kod kozmetičara, pedikera, manikera, frizera ili masera najvažniji su za 18 posto žena. Čak je 38 posto žena izjavilo da koristi neku od metoda postizanja ljepote izvan kruga najtipičnijih.

Ljepota iz dodatka prehrani

Proizvod koji već dugi niz godina omogućuje ženama jednostavnu i učinkovitu brigu o izgledu, posebice kože, kose i noktiju, svakako su Merz Spezial dražeje. Svojom jedinstvenom, pomno odabranom kombinacijom 14 vitalnih tvari i tvari za izgradnju pridonose poboljšanju kvalitete strukture kože, kose i noktiju.

Nova formula Merz Spezial dražeja obogaćena je cinkom, folnom kiselinom i sojinim bjelančevinama te je najkompletniji takav preparat na našem tržištu. Budući da su biološki procesi rasta kose i noktiju, kao i obnove površinskog sloja kože, prilično spori, prvi vidljivi rezultati kod manjih problema mogu se očekivati tek nakon tri tjedna. Preporučeno vrijeme uzimanja dražeja je dva do tri mjeseca u dvije godišnje kure.

Koža, kosa i nokti – omjeri potrošnje

Žene su najmanje zadovoljne svojim noktima (35 posto), kosom (25 posto) i kožom (20 posto), no najviše novca troše na njegu kose – 504 od prosječnih 1020 kuna mjesečno, odnosno 12.240 kuna godišnje.

Kosa je najveći “potrošač” sredstava rezerviranih za njegu tijela. Najveći trošak na njegu kose čine frizerske usluge, prosječno 326 kuna, a većina ostatka iznosa posvećena je proizvodima za svakodnevnu higijenu i njegu kose. Tri četvrtine žena stalno ili povremeno koristi usluge profesionalnog frizera. Zanimljivo je da se samo jedan posto troška na kosu odnosi na dodatke prehrani namijenjene jačanju i ljepoti kose. Istodobno, 89 posto žena otkriva da koristi barem jedan specijalizirani proizvod za kosu.

Na njegu kože žene troše u prosjeku 316 kuna, od čega se na svakodnevnu higijenu i njegu odnosi visokih 60 posto, a kozmetičaru plaćaju idućih 24 posto mjesečnog iznosa. Više od devet desetina žena koristi barem jedan proizvod za higijenu i njegu kože, a gotovo sve korisnice takvog proizvoda upotrebljavaju ga svakodnevno. No, samo je sedam posto ispitanica naznačilo da redovito ili povremeno koristi usluge dermatologa, a prosječna sudionica ankete ulaže u dermatološke usluge samo pet kuna mjesečno.

Odgovori vezani uz nokte otkrivaju nerazmjer između zadovoljstva njihovim izgledom i kvalitetom te spremnosti na ulaganje. Na manikuru odlazi daleko najveći dio mjesečnog izdatka na nokte – 86 posto, odnosno 182,8 kuna. Usluge manikure ili pedikure vrlo su dobro zastupljene te ih stalno ili povremeno koristi 26 posto žena. Kure, tretmani i lakovi zahtijevaju 13,9 posto troška, a dodaci prehrani namijenjeni zdravlju noktiju tek skromnih dva posto. Neke od proizvoda za njegu noktiju koristi 39 posto žena, i to nekoliko puta tjedno.

7 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

Kelrikereply
lipanj 5, 2019 at 2:56 am

Fliagra Propecia In Women Side Effects Viagra Prezzo Svizzera cheap cialis Kamagra Oral Jelly Gunstig Levitra No Prescription Necessary

Kelrikereply
lipanj 7, 2019 at 7:41 pm

Generic Viagra Cheap Free Shipping generic levitra professional Prix Kamagra Au Maroc Buy Levitra On Line

Kelrikereply
lipanj 19, 2019 at 2:10 am

Calculations For Suspension Amoxicillin Ivermectin Price Usa cialis without a doctor’s prescription Zithromax In Cats

Kelrikereply
lipanj 27, 2019 at 2:17 pm

Cafergot Tablets Nz Warfarin Without Prescription propecia enfermedades Cialis In Holland

Kelrikereply
lipanj 30, 2019 at 6:21 am

For Sale Progesterone 500 Mg Zithromax generic cialis Donde Comprar Cialis Precio

Kelrikereply
srpanj 10, 2019 at 8:23 pm

Cephalexin Treatment order cialis online Kamagra Paypal Uk

Kelrikereply
srpanj 13, 2019 at 11:34 pm

Viagra Online Expressversand buy cialis online Propecia Non Prescription Overnight Cialis Delivery

Leave a reply